سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لوله پلیکا

 

لوله پلیکا :

لوله پلیکا لوله های ترموپلاستیکی ساخته شده از مواد پلی وینیل کلرید می باشد که برای انتقال آب و فاضلاب و ... استفاده می شود. لوله های پلیکای مورد استفاده برای پوشش چاه ها اغلب در رنگ های سفید یا آبی تولید می شوند. مشخصات اضافی لوله پلیکا PVC   را همیشه می توان در اسناد ساخت آن که توسط تولید کننده ارایه می گردد ،یافت. با توجه به کلاس قدرت لوله پلیکا ، می توان آنها را  به 3 گروه تقسیم بندی نمود :

لوله پلیکا سبک (L

لوله پلیکا متوسط ??(N);

لوله پلیکا سنگین (S).

عمق مجاز وقوع هنگام گذاشتن خط لوله پلیکا در زیر زمین بستگی به این دارد که آیا لوله پلیکا متعلق به یک یا ترکیبی از این کلاسهای قدرت است. لوله پلیکای گروه سبک قادر به تحمل 2 کیلو نیوتن بر متر مربع است و SN-2، لوله پلیکای گروه متوسط ??4 کیلو نیوتن بر متر مربع (SN-4)، گروه سنگین 8 کیلو نیوتن بر متر مربع (SN-8) تعیین می شود. لوله پی وی سی مشکی به طور کلی برای نصب باز کابل ها و سیم ها استفاده می شود. این رنگ قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش را کاهش می دهد.

موارد استفاده از لوله پلیکا :

لوله های پی وی سی با توجه به مشخصات فنی که بر اساس نوع آنها مشخص می شود، کاربرد وسیعی دارند. محصولات می توانند اساس تامین آب عمومی را تشکیل دهند، جایی که دمای سیال کار می تواند به 45 درجه سانتیگراد برسد، همچنین از لوله پلیکا می توان در  سیستم های فاضلاب تحت فشار و گرانشی استفاده نمود. با توجه به خواص لوله های پی وی سی، سیستم فاضلاب یا تامین آب بر اساس آنها قابل اعتماد و بادوام خواهد بود. از نظر ساختاری، لوله پلیکا تقویت شده یک قاب مارپیچی است که با پلی وینیل کلرید پر شده است. مورد استفاده از این نوع لوله پلیکا در تجهیزات صنعتی و خانگی با سطوح ارتعاش بالا می باشد. هدف اصلی لوله پلیکا محافظت از مدار قدرت تجهیزاتی است که در معرض بارهای ارتعاشی طولانی مدت قرار دارند. این ساختار به لوله پی وی سی تقویت شده انعطاف و استحکام بیشتری می بخشد. چنین ویژگی هایی به محصول اجازه می دهد تا در شرایط دیگری که با بارهای ساکن طولانی مشخص می شود استفاده شود. این می تواند، برای مثال، نصب دفنی و پنهان در مصالح ساختمانی عالی باشد. پوشش خارجی لوله های پی وی سی تقویت شده نیز برای حفاظت از شبکه های الکتریکی قابل قبول است.

توجه داشته باشید! این محصول به دلیل انعطاف پذیری (حداقل دو قطر خارجی) در مناطقی که نیاز به خم شدن و چرخش دارند قابل استفاده است. لوله صلب پی وی سی صاف به طور گسترده در نصب فاضلاب و سیم کشی برق استفاده می شود. سری لایت برای عبور کابل های باز روی پایه با هر درجه اشتعال پذیری و همچنین مخفی بودن - روی کف، دیوار، سقف مناسب است. سری سنگین برای قرار دادن در بتن و تزریق مناسب است. قبل از تصمیم گیری در مورد یک برنامه، باید تمام اطلاعات مربوط به لوله های PVC را بخوانید: چیست. مشخصات فنی و عملیاتی آنها چیست؟ نحوه رمزگشایی صحیح حرکت آنها؛ کدام بهتر است - سفید، نارنجی، خاکستری، سیاه یا اطلاعات دیگر. طیف گسترده ای از لوله های PVC / لوله پلیکا به شما این امکان را می دهد که مناسب ترین گزینه را برای نیازهای خاص خود انتخاب کنید.

4 مدل اصلی لوله پلیکا ( ویژگی ها و خواص، چه چیزی و چرا  و در کجا استفاده می شود ) :

انواع لوله پی وی سی کاروگیت چیست و چه کاربردی دارد؟

 لوله پی وی سی در کدام محدوده دمایی استفاده می شود؟ چرا زهکشی لوله پی وی سی مقرون به صرفه است و چه قطر لوله پی وی سی کاروگیت مورد تقاضا است؟ یک سیستم آبرسانی ساخته شده از ترکیب مواد پی وی سی خود خاموش شونده چند سال می تواند دوام بیاورد؟ در این مقاله به این سوالات پاسخ داده خواهد شد.

اطلاعات عمومی در ارتباط با لوله پلیکا :

قبلا کابل های برق و مخابراتی در لوله های فولادی گذاشته می شد. امروزه آنها از طراحی ایمن، قابل اعتماد و در نتیجه سودآور از قبیل لوله های پلیکای کاروگیت ، همانطور که توسط گواهی انطباق با الزامات ایمنی آتش نشانی مشهود است، استفاده می کند. لوله پلیکا ضد حریق از ترکیب پی وی سی خود خاموش شونده ساخته شده است که امکان گسترش آتش را از بین می برد. این نوع از لوله پلیکاها می تواند 40 تا 50 سال در محدوده دمایی 20- تا 85 درجه سانتیگراد کار کند. این محصول در برابر رطوبت مقاوم است. برای نصب کابل از سری لوله پلیکای سبک موجدار با پروب استفاده می شود. لوله پی وی سی موجدار انتقال برق با قطرهای 16، 20، 25، 32، 50 میلی متر به دلیل ویژگی های مثبت به شرح زیر بسیار مورد توجه است :

·        نصب آسان

·        انعطاف پذیری

·        غیر قابل احتراق

·        جهت برش کاری آنها نیازی به دانش یا مهارت خاصی ندارید، تمام عملیات به راحتی توسط خودتان انجام می شود.

·        صرف نظر از قطر، کار با لوله پی وی سی موجدار آسان است.

برنامه ها

هدف اصلی لوله پلیکا فشار قوی( سنگین ) محافظت از اتصالات تلویزیون، کامپیوتر و کابل برق از آسیب های مکانیکی احتمالی است. ارتباطات را می توان به صورت آشکار و پنهان تنظیم کرد. لوله های موجدار PVC از پلاستیک مقاوم در برابر شعله با درجه حفاظت 5555 ساخته شده اند. تخته کاروگیت در نصب سیم کشی مخفی در حضور سقف های کاذب، کف های برجسته، دیوارهای گچ تخته استفاده می شود. نوارهای پی وی سی خود خاموش شونده d 20 یا 16 برای سیم کشی سازه های روشنایی استفاده می شود.

مهم!

محل و محدوده لوله های پلیکای فشار قوی با ضخامت دیواره و مقاومت در برابر تنش مکانیکی تعیین می شود.

انتخاب لوله پلیکا برای نصب مخفی بستگی به بار بالقوه در طول عملیات دارد. در صورتی که لوله تا ضخامت 15 سانتی متر در زمین قرار گیرد از کف، گچ، لوله ضعیف PVC سری ip55 fl استفاده می شود. لوله سنگین سری fh می تواند بارهای جاسازی شده تا ضخامت 40 سانتی متر را تحمل کند.

 

 

 

در ساخت و ساز خصوصی و صنعتی، لوله پلیکای سبک وزن با یک پروب با قطر 20-40 میلی متر محبوب هستند و در هنگام جایگذاری اتصالات استفاده می شوند. رنگ آنها خاکستری است که با یا بدون برنج تولید می شود. براکت - یک کابل فولادی طراحی شده برای اتصال کابل هایی که باید از طریق لوله پلیکای موجدار انعطاف پذیر با قطر 20 یا بیشتر عبور کنند.

لوله پلیکای کاورگیت در ساخت سیستم های زهکشی استفاده می شود. برای این کار از محصولات تک جداره یا دو جداره استفاده کنید. عناصر چند لایه دارای سطح داخلی صاف هستند. بسته به سختی محصولات، می توان آنها را با خیال راحت در اعماق مختلف قرار داد و کار کرد:

تا 2 متر - تک لایه، درجه SN2.

تا 3 متر - تک لایه، درجه SN4.

تا 4 متر - دو لایه، درجه SN6.

از 8 تا 10 متر - دو لایه، درجه SN8 و SN16.

از عناصر پلیکای زهکشی با قطرهای 100، 150، 200 میلی متر برای تخلیه آب های زیرزمینی استفاده می شود. ویژگی های آنها متفاوتند:

قابلیت اطمینان

سرعت نصب بالا

استفاده از لوله پلیکا بعنوان  لوله های فاضلاب :

حداقل شرایط آسایش در اقامتگاه با وجود فاضلاب و تامین آب تضمین شده است. آنها از محصولات PVC ساخته شده اند تا سال ها ارتباط موثر برقرار کنند. لوله پلیکا بهترین راه حل برای انتقال آب و فاضلاب است. خطوط ساخته شده از رایزر PVC دارای مزایای زیر است :

کیفیت بالا ؛

قابلیت اطمینان بالا ؛

مقاومت شیمیایی بالا ؛

زندگی طولانی؛

سادگی و سهولت نصب؛

هزینه بودجه مقرون به صرفه

اتصال سبک و آسان به شما امکان می دهد

نصب لوله های PVC فاضلاب نیاز به دانش و مهارت خاصی ندارد و شما می توانید خود اقدام به نصب لوله پلیکا نمایید. این مزایا باعث صرفه جویی در بودجه و هزینه خانواده می شود که در زمان ما مهم است.

لوله های پلیکای فاضلابی می توانند تک جداره یا دو جداره باشند. سطح داخلی رایزر صاف و مواج است. برای اتصال محصولات، اتصالات مخصوصی وجود دارد که با استفاده از آنها می توان هم لوله پی وی سی موجدار را با لوله کاروگیت و هم لوله پی وی سی موجدار را با لوله های صاف وصل کرد.

در ساخت و ساز خصوصی لوله پلیکا با قطر بیرونی 50، 90، 100، 110 میلی متر به طول 50 سانتی متر تا 8 متر و همچنین لوله های موج دار با قطر 25 تا 40 میلی متر برای انتقال فاضلاب در حال انجام است. اگر به درستی تنظیم نشود، فاضلاب در خط لوله محبوس می شود. جداول زیادی وجود دارد که اندازه بهینه لوله های فاضلاب PVC را نشان می دهد که عملکرد لوله کشی را تضمین می کند.

رایزرهایی با قطر بیرونی 100-110 میلی متر برای سیستم لوله کشی توالتها استفاده می شود. لوله های با قطر بزرگ: 150، 160، 200، 250 میلی متر - برای فاضلاب خارجی استفاده می شود. علاوه بر این، رایزرها در سیستم های فاضلاب خارجی از پلاستیک ساخته شده اند که بسیار قوی تر از مواد مورد استفاده برای ساخت خطوط فاضلاب داخلی است. یک راه حل عالی، گذاشتن لوله پلیکای سه لایه است. رنگ آنها نارنجی است. هنگام تخلیه فاضلاب داخل آپارتمان از لوله پلیکای فاضلابی 50 و 110 میلی متری استفاده می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با لوله پلیکا و لوله کاروگیت به وب سایت سازاب مراجعه نمایید.