سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ژئوتکستایل

 

روش های ساخت پارچه های ژئوتکستایل  :

تولید ژئوتکستایل برای اولین بار پس از دهه 40 قرن گذشته خود را نشان داد و از آن زمان تا کنون توسعه یافته است. و این تعجب آور نیست، زیرا منسوجات ژئوسنتتیک واقعا جهانی هستند. اکنون این یک فرآیند کاملاً تثبیت شده از طیف گسترده ای از نامگذاری ها است. یک نسخه بافته شده از یک ژئو افزار از درهم آمیختن نخ های بلند با قدرت های مختلف در یک زاویه راست تشکیل می شود. آنها به دلیل این فناوری اجازه عبور آب را نمی دهند و کاملاً کشیده می شوند.

تولید ژئوتکستایل:

انواع پارچه ژئوتکستایل سیاه و سفید امروزه به طور گسترده ای مورد تقاضا هستند، آنها از پروپیلن با منافذ ریز ساخته می شوند. ژئوتکستایل غیر بافته پارچه ای است که شکل گیری آن با کمک بست ساختاری یا مکانیکی نخ ها انجام می شود. الیاف ژئوتکستایل سوزنی سوراخ شده بر روی تجهیزات تخصصی - ماشین آلات تولید می شوند که در آن نخ ها با یک سوزن دندانه دار کشیده می شوند و به این ترتیب بوم شکل می گیرد. ژئوتکستایل با پیوند حرارتی با قرار دادن الیاف در دمای بالا ایجاد می شود. رزوه ها در اینجا محکم تر متصل می شوند و بنابراین، این روش بیشترین مقاومت را در برابر پارگی دارد. اما فیلتراسیون در آن می تواند منحصراً در جهت عرضی انجام شود. پس از فرآیند قالب گیری مستقیم، مرحله استحکام بخشی به محصول یعنی دادن ویژگی های استحکام به آن انجام می شود.

ژئوتکستایل چیست و چگونه استفاده می شود؟

سطح استحکام مواد با چسب حرارتی بالاتر از سایر انواع ژئوتکستایل غیر بافته است. روش تولید مرطوب نیز وجود دارد (کاغذ به این صورت ساخته می شود). پایه پارچه ژئوتکستایل بدین صورت است که الیاف اصلی کوتاه با آب و سلولز مخلوط می شوند. این مخلوط در یک لایه یکنواخت بر روی یک کمربند صنعتی متحرک اعمال می شود، جایی که اجزای تار به صورت موازی ثابت می شوند. روش spunbond نیز در حال افزایش است. مواد اولیه پلیمری مذاب از یک اسپینر (واحد کالیبراسیون) عبور داده می شود و تحت تأثیر جریان هوا، توری های فیبری حاصل از آن بیرون کشیده می شود. سپس بوم بر روی تجهیزات سوزن پانچ پردازش می شود. ژئوگریدها با روش های مشابه تولید می شوند. اینها مشتقات و آنالوگ های ژئوتکستایل ها هستند که در بازار مصالح ساختمانی نیز اعتبار پیدا کرده اند.

انواع ژئوتکستایل:

در تولید، رول ها از 200 تا 520 سانتی متر ساخته می شوند، مواد از 30 تا 130 متر پیچیده و اکسترود می شوند. گاهی اوقات مرحله نهایی فرآیند تولید پوشاندن محصول با اشباع حرارتی یا لاتکس، یک نرم کننده است. این یک اقدام ضروری برای دادن ویژگی های مثبت جدید به الیاف ژئوتکستایل است.

مشخصات فنی و خواص ژئوتکستایل:

هنگام انتخاب، اول از همه، لازم است که با توجه به نیازهای خاص و دامنه کاری که انجام می شود بررسی و مدنظر قرار داده شود. درک این نکته مهم است که مواد مختلف بر اساس ویژگی هایشان به ویژگی های متفاوتی متکی هستند.

تراکم:

این مهمترین ویژگی است که هنگام تعیین هدف یک ژئوتکستایل خاص اهمیت دارد. سطح بار مجاز را تعیین می کند. به عنوان مثال، برای ساخت و ساز جاده، شاخص، اندازه گیری شده در گرم در متر مربع، از 80 تا 250، برای چمن - 100-150، برای باند - 400-450 متغیر است.

چگالی ژئوتکستایل:

این پوشش نه تنها می تواند استحکام 200 کیلو نیوتن بر متر مربع را تضمین کند، بلکه می تواند حداقل 30 روز در زیر نور آفتاب سوزان در هوای آزاد سپری کند. ظریف ترین تغییرات برای محافظت از دانه ها در برابر پرندگان یا برای ترتیب گلخانه ها و گلخانه ها ایده آل هستند. اما شما همچنین باید روش ساخت را نیز در نظر بگیرید، که در تعیین "آستانه شکاف" نیز مهم است. هر چه عبارت عددی بالاتر باشد، ضخیم تر و گران تر است.

ابعاد: ضخامت و ارتفاع

ژئوتکستایل به رول هایی با اندازه های مختلف طبقه بندی می شوند. بسته به تراکم، طول آنها می تواند از 30 تا 160 متر متغیر باشد. و عرض آن بین 200 تا 600 میلی متر است. سیم پیچ هنوز در کارخانه در یک فیلم پلی اتیلن تیره با محافظت ویژه در برابر اشعه UV بسته بندی می شود. حفظ یکپارچگی برای استفاده در آینده ضروری است. عبور و فیلتر کردن آب، خود چنین ژئوتکستایل هایی با گل و لای مسدود نمی شوند.

ترکیب:

در فرآیند تولید از مواد اولیه زیر استفاده می شود:

ü     نخ های مخلوط (آنها شامل پنبه، ویسکوز و پشم هستند)

ü     فایبرگلاس

ü     اجزای پلیمری (نخ های قوی از آنها به دست می آید)

مواد اولیه پلی استر و پلی پروپیلن محبوب هستند. اینها به محصول مقاومت، استحکام و دوام می دهند. آنها واحدهای کالایی با کیفیت بالا تولید می کنند.

کیفیت ژئوتکستایل چگونه است؟

چگالی مواد به طور مستقیم بر نحوه استفاده از آن تأثیر می گذارد.

قوانین نصب ژئوتکستایل:

مصالح ساختمانی برای جداسازی لایه های حجیم، فیلتر کردن و جلوگیری از ورود اجسام خارجی و آب، تقویت خاک و محافظت از سازه ها از آسیب ایجاد شده است. چیدمان صحیح مواد ژئومتریال بسیار مهم است، زیرا به طور مستقیم بر عملکرد و مدت زمان عملیات آن تأثیر می گذارد.

نحوه استفاده از ژئوتکستایل:

می توانید از منسوجات به عنوان پایه پایه ها، مسیرهای پیاده روی و مخازن مصنوعی استفاده کنید.

ابتدا باید دستکاری های مقدماتی را در رابطه با پایه برای کارهای بعدی انجام دهید. این شامل تسطیح سطح و حذف چند سانتی متر از پست است. سپس باید لایه را فشرده کنید. اگر یکنواختی در یک منطقه خاص حاصل نشود، بی نظمی ها با ماسه پوشانده می شوند. سپس مواد روی سطح گذاشته می شود. رول ها با همپوشانی 30-35 سانتی متری روی هم چیده می شوند. این برای اجرای مناسب عملکردهای آن ضروری است. و پس از آن، با کمک براکت های پلاستیکی یا فلزی، بوم ها به هم متصل می شوند. برای سرعت بخشیدن به این روش، از جوش سرد استفاده می شود. لبه های هنوز چسبیده برای چسبندگی بهتر با مشعل گرم می شوند. مواد با چگالی 0.25 و 0.3 کیلوگرم در ساخت و ساز جاده فقط برای اهداف مختلف - جداسازی خاک و بستر خوب است،

در انتها بوم با لایه آستر پوشانده می شود. ضخامت آن در هر مورد به طور جداگانه تعیین می شود. پایه آماده است و می توانید نصب ساختمان ها یا سازه های برنامه ریزی شده را شروع کنید.

تولید کنندگان ژئوتکستایل:

تقاضا برای ژئوتکستایل روز به روز در حال افزایش است. این باعث شد تا پیشنهاد و ظهور تعداد زیادی نامگذاری و اقلام در قفسه ها ایجاد شود. اما به سختی می توانید به همه شرکت هایی که چنین محصولی را ارائه می دهند اعتماد کنید. شرکت هایی وجود دارند که قبلاً خود را منحصراً به عنوان تولید کنندگان قابل اعتماد و قابل اعتماد معرفی کرده اند. این شامل:

LLC تولید کننده داخلی ژئوتکستایل های سوزنی با چگالی تا 800 گرم بر متر مربع و عرض حداکثر 5 متر.

GC محصولاتی را با نام تجاری "Dornit" به بازار عرضه می کند. این نام تجاری به قدری محبوب است که آنها را قبلاً همه چنین محصولاتی می نامند و بنابراین آن را تعمیم می دهند.

OOO یک متخصص تولید کننده انواع ژئوتکستایل ویژه راهسازی با مواد ژئومتریال است.

اینها برنده های خارجی تولید کننده ژئوتکستایل می باشد. در داخل تولید کنندگان به نامی نیز مشغول به تولید و عرضه این الیاف هستند. گروه صنعتی سازآب با نصب و تجهیز خط تولید به ماشین آلات وارداتی اقدام به تولید الیاف ژئوتکستایل هم تراز با نمونه های خارجی می نماید.

اشباع و روکش

ژئوتکستایل هایی با مواد اشباع کننده اعم از لاتکس، نرم کننده، ترکیبات پلاستیکی وجود دارد. آنها خواص اضافی به مواد می دهند، اما تقریباً به طور کامل توانایی فیلتر را از بین می برند. این باید در هنگام انتخاب مواد در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، برای یک دستگاه حوضچه، کمبود ظرفیت فیلتر یک مزیت است. اشباع همیشه مورد نیاز نیست. روکش فلزی پیوند مجدد یک بوم از قبل تمام شده است. روش پیوند مجدد معمولاً با روش اولیه متفاوت است. این به ژئوتکستایل استحکام بیشتری می دهد.

کاربرد ژئوتکستایل:

ژئوتکستایل ها اخیراً ظاهر شده اند، اما در حال حاضر در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند: در ساخت و ساز، طراحی منظر، باغبانی ، در ساخت مسیرهای پیاده روی، جاده ها و باند فرودگاه. آنها از همان مواد، فقط با تراکم کم، محصولات بهداشتی، لباس های پزشکی یکبار مصرف و لباس های زیر را می سازند و به عنوان روکش ناهموار مبلمان استفاده می شود. به طور کلی، دامنه کاربرد  ژئوتکستایل ها بسیار گسترده است و ارزش این را دارد که بدانیم کدام نوع برای چه اهدافی مناسب است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با ژئوتکستایل به وب سایت سازاب مراجعه نمایید.