سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مخزن اسید

 

مخزن اسید :

مخازن مقاوم در برابر اسید برای هیدروکلریک، سولفوریک، نیتریک، فسفر و غیره. شرکت ما از روش های مدرن برای محاسبه ساختار مخزن اسید برای تولید مخازن مقاوم در برابر اسید برای محلول های مختلف تهاجمی استفاده می کند، به عنوان مثال :

مخزن اسید هیدروکلریک :

برای ساخت مخزن اسید برای ذخیره سازی هیدروکلریک اسید HCl conc  . تا 37 درصد از هر نوع پلاستیکی مناسب استفاده می شود. HDPE با مقاومت خوب جهت ساخت مخزن اسید در برابر HCl در هر غلظت مشخص می شود. مخازن ذخیره اسید هیدروکلریک HDPE را می توان در داخل یا خارج از کاربری قرار داد. پلی پروپیلن در برابر HCl غلیظ نیز مقاوم است، اما بیشتر در داخل فضای کاربری استفاده می شود، زیرا استفاده از آن به منفی 10 درجه محدود می شود.

مخزن اسید سولفوریک :

مخازن ذخیره اسید سولفوریک H 2 SO 4 conc. تا 96 درصد. انتخاب مواد پلیمری با در نظر گرفتن غلظت، دمای عملیاتی و همچنین نحوه قرارگیری مخزن اسید سولفوریک انجام می شود. مقاومت خوب در برابر H 2 SO 4 حاوی PVC است، مخزن اسید پلی اتیلن برای محلول های با غلظت کم استفاده می شود.

مخزن اسید نیتریک :

مخزن برای اسید نیتریک HNO 3 conc. تا 60 درصد در برخی موارد می توان از پلیمرهای نیمه فلورینه مقاوم در برابر تماس با نیتروژن استفاده کرد. مقاومت شیمیایی تا 90 درصد در برابر HNO 3 conc. پی وی سی حاوی حداکثر 53? است.

مخزن اسید فسفریک و غیره :

مخازن برای اسید پرکلریک HClO 4 conc. تا 20% در برخی موارد می توانید یک مخزن کلر بسازید. تا 60% لطفا برای مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مخزن اسید  برای ارتوفسفر به H 3 PO 4 conc. تا 98 درصد.

مخازن اسید هیپوکلریت سدیم NaOCl. بسته به غلظت هیپوکلریت سدیم، پلی وینیل کلرید HDPE یا PVC استفاده می شود.

مخازن قلیایی، به عنوان مثال، ذخیره سدیم هیدروکسید NaOH (سودا سوزآور) یا هیدروکسید پتاسیم KaOH (پتاسیم سوزآور).

مخازن اسید  پلاستیکی برای اسیدها و قلیاها - مخازن شیمیایی

تولید مخازن مقاوم در برابر اسید با استفاده از فن آوری های مدرن پردازش و جوش مواد پلیمری انجام می شود. مخازن شیمیایی طبق نقشه ها یا دستورالعمل های مشتری در اشکال زیر ساخته می شوند :

مخزن اسید استوانه ای شکل عمودی.

مخزن اسید مستطیلی شکل افقی در یک قاب فولادی؛

مخزن اسید با کف صاف، مخروطی یا شیب دار.

پلاستیک های مهندسی با مقاومت بالا که برای ساخت مخازن اسید استفاده می شود، متعلق به پلیمرهای ترموپلاستیک بوده و خواص فیزیکی و شیمیایی متفاوتی دارند، بنابراین در شرایط مختلف رفتار متفاوتی دارند. عوامل تعیین کننده برای انتخاب نوع پلاستیک، ترکیب شرایط محیطی و دمایی است. اطلاعات بیشتر در مورد پلاستیک های مورد استفاده ما، مقاومت شیمیایی آنها در برابر مواد، خواص فیزیکی و شیمیایی آنها را می توانید در وب سایت سازآب  پیدا کنید.

مخازن اسید - محاسبه مقاومت شیمیایی و انتخاب مواد :

انتخاب پلاستیک برای ساخت مخازن مقاوم در برابر اسید با در نظر گرفتن مقاومت شیمیایی آنها و شرایط عملیاتی مخازن اسید : دما و بارهای ساکن انجام می شود. مدت زمان و ایمنی مخازن به انتخاب صحیح پلاستیک مهندسی بستگی دارد. این امر به ویژه در هنگام کار با مایعات بسیار تهاجمی صادق است..

قابلیت مقاومت در برابر اسید در صنعت مخازن شیمیایی، الزامات خاصی برای مواد وجود دارد. علاوه بر بارهای ساکن، ظروف اسیدی یا قلیایی نباید با استفاده از محصولات باردار در دمای کاری معین از بین بروند. بنابراین در تولید مخازن مقاوم در برابر اسید تنها از بهترین مواد اولیه تولیدکنندگان مطرح داخلی و خارجی استفاده می کنیم که کیفیت آن در شرایط آزمایشگاهی آزمایش شده و کارایی خود را به اثبات رسانده است.

ما می دانیم که برای تولید یک مخزن اسید با کیفیت، مهم است که تمام مراحل فرآیند تکنولوژیکی را دقیقا دنبال کنیم. متخصصان ما آموزش دیده اند. علاوه بر این، تمام مخازن اسید ما تحت کنترل نهایی هستند. به همین دلیل است که بسیاری از شرکت های صنعتی در ایران و کشورهای اسیایی که در گذشته سازه های خازنی را در تولید خود نصب می کردند، مشتریان دائمی ما شده اند.

خواص شیمیایی مواد اسیدی و قلیایی و راه حل های مختلف ذخیره سازی آنها :

قلیایی ها هیدروکسیدهای فلزات قلیایی و قلیایی خاکی بازهای محلول قوی هستند. نام شیمیایی قلیاها هیدروکسید است. قلیاها عبارتند از هیدروکسید سدیم، آلومینیوم، پتاسیم، لیتیوم و باریم. مخازن قلیایی با هر غلظتی از پلی اتیلن ساخته شده اند.

هیدروکسید سدیم (هیدروکسید) که به آن سود سوز آور نیز می گویند، رایج ترین فرمول قلیایی در صنایع شیمیایی است. نشان دهنده کریستال های سفید رطوبت است که به خوبی در آب حل می شود. یک پایه محکم است. در کنار اسید سولفوریک و اسید کلریدریک یکی از محصولات مهم در صنایع شیمیایی می باشد. این ماده شیمیایی مورد استفاده در صنعت خمیر و کاغذ، تولید صابون، مواد شوینده، پالایش نفت می باشد و به مواد کلاس خطر 2 اشاره دارد. مخزن پلی پروپیلن و پلی اتیلن در برابر سود سوزآور مقاوم هستند.

اسید کلریدریک یا محلول آبی کلرید هیدروژن که با نام‌های اسید کلریدریک نیز شناخته می‌شود، مایعی بی‌رنگ با بوی متمایز، یکی از رایج‌ترین مواد شیمیایی مورد استفاده در صنایع مختلف است. حداکثر غلظت HCl 38? است. با افزایش غلظت، تبخیر کلرید هیدروژن رخ می دهد، با افزایش دما، این فرآیند سریعتر انجام می شود. چگالی اسید هیدروکلریک غلیظ 1.19 گرم بر سانتی متر مکعب است. در زندگی روزمره، در غلظت های کم به عنوان بخشی از پاک کننده های لوله کشی برای تمیز کردن خطوط فاضلاب استفاده می شود. مخازن اسید هیدروکلریک معمولاً از پلی اتیلن ساخته می شوند.

اسید سولفوریک - یک پایه دوگانه قوی، مایع چسبناک سنگین، دارای خواص رطوبت سنجی، یک ماده شیمیایی بسیار رایج در صنعت است. H2SO4 غلیظ یک عامل اکسید کننده قوی، سوزاننده است، این خاصیت در هنگام گرم شدن افزایش می یابد و به راحتی با آب مخلوط می شود. H2SO4 رقیق شده به عنوان یک الکترولیت در باتری ها استفاده می شود. مخازن اسید سولفوریک با غلظت بالا از PVC ساخته شده اند. از اسید سولفوریک در صنایع غذایی به عنوان یک افزودنی غذایی E513 و همچنین برای تهیه نوشیدنی ها استفاده می شود. به طور گسترده برای تولید کودهای معدنی استفاده می شود.

اسید نیتریک یک مایع بی رنگ با بوی تند است، یک ماده شیمیایی قوی، مانند H2SO4، دارای رطوبت سنج، متعلق به کلاس خطر 3، یک مایع شفاف، دود در هوا است. برای اسید نیتریک غلیظ، پلیمرهای فلوئوردار، مانند پلی وینیلدن فلوراید PVDF یا اتیلن تری فلوئوروکلرواتیلن E-CTFE، بی اثر هستند. بنابراین مخازن ذخیره اسید نیتریک از این ماده اولیه ساخته می شوند. به طور گسترده در صنعت استفاده می شود، به عنوان مثال، از آن برای ساخت کودهای معدنی، در صنایع داروسازی و جواهرات استفاده می شود.

Orthophosphoric to-ta H3PO4 به ترکیبات معدنی، کریستال بی رنگ و محلول در آب اشاره دارد. مورد استفاده در صنایع مختلف پزشکی، صنایع غذایی، تولید رنگ، مواد شوینده، شیشه، سرامیک می باشد و برای ذخیره سازی آنها از مخازن اسید پلاستیکی استفاده می گردد.

هیپوکلریت سدیم یا هیپوکلرو اسید سدیم هیپوکلرو اسید یک ترکیب معدنی ناپایدار در حالت آزاد است. در محلول آبی با بوی قوی کلر استفاده می شود. یک عامل اکسید کننده قوی، اثر خورندگی بالایی بر روی مواد مختلف دارد. به عنوان یک عامل ضد عفونی کننده و ضد باکتری، یک ضد عفونی کننده برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن سیستم های تامین آب، یک عامل سفید کننده موثر استفاده می شود.

مخزن اسید کربن استیل :

کربن استیل در حقیقت نوعی فولاد است که انعطاف پذیری بالایی داشته و به لحاظ استحکامی، دارای سختی زیاد و قدرتمند می‌باشد. مخزن اسید کربن استیل برای نگهداری و ذخیره اسید سولفوریک به مقدار 10?000 گالن به بالا مناسب بوده و البته غلظت‌های پایینتر از 93 درصد، موجب می‌شوند که مخزن استیل کربن با اسید واکنش داده و دچار خوردگی شود! بنابراین در خرید مخزن اسید کربن استیل، به شرایط محیطی، نوع اسید و سیالات قلیایی و همچنین حجم و میزان غلظت آن به شدت توجه نمود.

قیمت مخزن اسید :

و باز هم بحث قیمت مخزن اسید که یک عامل کلیشه ای جهت خرید یا عدم خرید کابران و مشتریان از یک تولید کننده می باشد و همچنان باید بگوییم که  قیمت محصول قطعا اهمیت دارد اما نباید تنها ملاک انتخاب شما قرار گیرد. اسید یک ماده بسیار واکنش پذیر است پس باید به گونه ای طراحی شود که ازایمنی در محیط کار خود می باشید.  اما بهرحال ما برای افزایش دانش شما به عوامل موثر در قیمت مخزن اسید اشاره خواهیم کرد. قیمت مخزن اسید به عوامل زیادی از جمله:

1-متریال کاربردی در ساخت مخزن اسید

2-عمودی یا افقی بودن مخزن

3-نوع اسید و سسال خورنده درون مخزن

4- چگالی و دانسیته اسید

5-دمای کاری  اسید

6-دفنی بودن یا نبودن مخزن

7- تعداد و نوع اتصالات مورد استفاده قرار گرفته در بدنه مخزن

8-میزان قدرت مخزن در برابر خوردگی

9- ترکیب یا عدم ترکیب اسید با آب و غلظت آن

بستگی دارد. در حقیقت برای مخزن اسید نمی‌توان قیمت دقیق و مشخصی تعیین کرد؛ چرا که نگهداری و حمل اسید اهمیت بالایی دارد و این پروسه، کاری حساس و خطرناک است. بنابراین باید در ابتدا تمامی عوامل و پارامترهای عنوان شده بررسی و مشخص شود و سپس مخزن نگهداری اسید انتخاب و قیمت نهایی مخزن اسید آن تعیین گردد. به طور کلی میتوان گفت کمترین قیمت را مخازن پلی اتیلنی داشته و بالاترین قیمت مربوط به مخازن از جنس بدنه کربن استیل می‌باشد. اگر قصد خرید مخزن اسید دارید و نمی دانید چگونه و از چه کسی می توانید مخزن اسید با کیفیت بخرید با مشاوران شرکت سازاب تماس بگیرید در صورتی که از دانش همکاران بنده و مشخصات فنی و قیمت مخزن تولیدی این شرکت رضایت داشتید اقدام به ثبت سفارش نمایید. ما کیفیت خود را با رضایت مشتریان ثابتی که در داخل کشور و خارج از مرزهای ایران داریم، تضمین می نماییم.