سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سپتیک تانک

 

سپتیک تانک چیست؟

امروزه تقریباً در کشورها و شهرهای توسعه یافته و حتی در مناطقی که تردد مسافران و گردشگران بالاست و در هر خانه روستایی که شاهد حمام با دوش و توالت هستید استفاده از سیستم هایی که به محیط زیست آسیب نرساند و آلودگی های فاضلاب خروجی از توالتها و حمام و روشور و کفشورها را به حداقل برساند ضرروری است. سپتیک تانک همان مخزن تصفیه کننده ای است که نحو احسن از پس این مسئولیت برمی آید. برای خانه های روستایی نیاز به  به هدایت فاضلاب خانگی و دفع بیشتر آن می شود. سپتیک تانک یک سیستم متمرکز تصفیه فاضلاب بهداشتی می باشد. در برخی از روستاها تا پیش از گسترش مخازن سپتیک تانک ، رایج ترین روش ساخت حوض فاضلاب یا چاهی است که فاضلاب در آن جمع آوری می شود. چنین سازه هایی نیاز به پمپاژ منظم فاضلاب دارند و خطر آلودگی محیط زیست را به همراه دارند. اخیراً از پالایشگاه های فردی به نام سپتیک تانک استفاده می شود. آنها به طور موثر زهکشی ها را تمیز می کنند، بنابراین می توانند بعداً در زمین دفن شوند.

سپتیک تانک  pro   چیست؟

سپتیک تانک پرو سپتیک تانکهای کوچکتری هستند که متشکل از مخزن بعلاوه یک میدان تخلیه سربسته و محدود می باشد. این امکانات تصفیه محلی زمانی استفاده می شود که اتصال به شبکه فاضلاب متمرکز غیرممکن باشد، به عنوان مثال، در کلبه های تابستانی و در خانه های خصوصی. در این صورت لازم است فاضلاب با رعایت کلیه استانداردهای بهداشتی به درستی دفع شود. حتی بدون داشتن اقامت دائم در خانه و یا واحدهای مسکونی ، همه می خواهند در خانه توالت و دوش داشته باشند. به لطف سپتیک تانک های ارزان قیمت که بر اساس اصل رسوب گذاری کار می کنند، می توانید اقامت راحت خود را در خارج از شهر سپری کنید.

انواع سپتیک تانک :

سپتیک تانک ها ظروف فلزی، پلاستیکی و بتنی هستند. آنها در جای مناسب روی زمین قابل نصب و اجرا هستند. مخازن سپتیک بتنی از حلقه های بتن مسلح، به عنوان مثال، دو یا سه محفظه ای ساخته می شوند.

مواد ترموپلاستیک عمدتاً برای ساخت سپتیک تانک استفاده می شود زیرا در معرض خوردگی نیست و به راحتی نصب می شود. سپتیک تانک های کامپوزیتی ظروف کامل ساخته شده از پلیمرهای کامپوزیت هستند.

سپتیک تانک ها نیز بر اساس اصل عملکرد به دسته هایی تقسیم می شوند:

1- غیر فرار (سری Profi)

2-سری اکسترا ( EXTRA )دارای پمپ داخلی برای مناطق با سطح آب زیرزمینی بالا

3-سری استاندارد که به پمپاژ ثابت هنگام پر کردن نیاز دارد

هنگام انتخاب چنین مخزن سپتیک تانک ، توجه به تعداد محفظه های داخلی و حجم بسیار مهم است. سپتیک تانک ها می توانند هوازی یا بی هوازی باشند. همچنین حجم آنها بسته به عملکرد تجهیزات متفاوت است. همچنین انتخاب سپتیک تانک با توجه به روش نصب که با توجه به نوع خاک محل و سطح سطح آب زیرزمینی تعیین می شود ضروری است.

نحوه محاسبه حجم سپتیک تانک :

اندازه سپتیک تانک بر اساس تعداد افرادی که در خانه زندگی می کنند و حجم آبی که در روز مصرف می کنند محاسبه می شود. به طور متوسط ??دو نفر بسته به شرایط زندگی، وجود آبگرمکن، ماشین ظرفشویی، وان حمام و سایر وسایل لوله کشی که مصرف آب را افزایش می دهند، روزانه 0.2-0.4 متر مکعب آب مصرف می کنند. اقامت عادی و دایم باید در نظر گرفته شود. اگر ما در مورد یک خانه تابستانی صحبت می کنیم که خانواده فقط در تابستان در آن استراحت می کنند، پس بی معنی است که برای این مکان یک مخزن سپتیک تانک بزرگ تهیه نمایید. کاهش میزان آب ورودی به فاضلاب کشور به عنوان مثال با ترتیب دوش تابستانی با یا بدون استخر مجزا امکان پذیر است.

 فونکیشن یا اصل کار سپتیک تانک :

پساب از طریق خطوط فاضلاب وارد سپتیک تانک زیرزمینی می شود. در آن ذرات بزرگ ته نشین می شوند و متعاقباً در معرض میکروارگانیسم ها قرار می گیرند که رسوب حاصل را به لجن تبدیل می کند. پس از خلاص شدن از شر ذرات بزرگ و سنگین، آب برای تصفیه بیشتر وارد محفظه دوم سپتیک تانک می شود. در مرحله بعد زهکش ها به داخل نفوذگر فرستاده می شود و در آنجا مرحله نهایی فیلتراسیون انجام می شود. به لطف شبکه زهکشی، آب تصفیه شده به داخل زمین جذب می شود. تکرار منظم چنین فرآیندی منجر به پر شدن تدریجی سپتیک تانک و نیاز به تمیز کردن آن حداقل هر 3-5 سال یکبار می شود. سپتیک تانک ها به طور کامل با نفوذگر ( میدان زهکشی ) نصب می شوند. برای تصفیه نهایی، آنها را در خروجی فیلتر قرار می دهند. چنین مخزن سپتیک ساده ترین گزینه برای استفاده خواهد بود.

میدان زهکشی چیست؟

زهکشی دستگاهی است که به سپتیک تانک اجازه می دهد تا فاضلاب را در مناطق کوچکی از زمین تصفیه کند. بیش از 3 متر دورتر از سپتیک تانک نصب می شود و اندازه سیستم فاضلاب را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

مزایای آن عبارتند از:

طرح از پلاستیک ساخته شده و وزن سبکی دارد که نصب آن را تسهیل می کند.

آماده نصب در هر طبقه

به لطف خواص خود، تقریباً یک تن سنگ خرد شده و 36 متر لوله زهکشی را جایگزین می کند.

از غرقابی شدن خاک سایت جلوگیری می کند.

با حداقل گودبرداری نصب می گردد.

وقتی سپتیک تانک کمتر از 98 درصد خانه را تمیز می کند، زهکشی ضروری است. هنگامی که آب وارد آن می شود، از لایه ای از قلوه سنگ وارد زمین می شود.

نحوه انتخاب یک سیستم تصفیه کننده فاضلاب بهداشتی :

هنگام انتخاب دستگاه تصفیه آب و فاضلاب ، معمولاً دو عامل در نظر گرفته می شود :

·        مشخصات فنی سپتیک تانک

·        نوع خاک

سپتیک تانک بیوفور همچنین برای مونتاژ تونل های زهکشی با تخمگذار متوالی ماژول های نفوذ یکی پس از دیگری مناسب هستند، در صورت لزوم با افزایش بار در میدان فیلتر، می توان با ماژول های جدید جایگذاری را تکمیل کرد. تعداد ماژول ها محدود نیست و بسته به بار طراحی در سیستم پس از پردازش انتخاب می شود.

محاسبه صحیح این امکان را به دستگاه می دهد تا در لحظه های اوج تخلیه بدون خرابی کار کند. در مورد خاک، هر چه ظرفیت جذب آب بیشتر باشد، نفوذگرهای کمتری قابل استفاده است.

باکتری یا مواد بیوارگانیسم برای مخازن سپتیک تانک :

باکتری های سپتیک تانک مخلوطی از میکروارگانیسم ها، آنزیم ها، اسیدهای آمینه و مواد معدنی هستند که برای تمیز کردن فاضلاب ها و حوضچه ها استفاده می شوند. از باکتری ها برای از بین بردن زباله، ضد عفونی کردن توالت، از بین بردن بو و کاهش ضایعات استفاده می شود.

مزایای استفاده از مواد شیمیایی بیولوژیک :

غیر سمی (باکتری ها لوله ها و دیواره های سپتیک تانک را از بین نمی برند، آنها برای انسان بی خطر هستند).

سهولت استفاده (فقط باکتری ها را به توالت اضافه کنید و آن را شستشو دهید، سپس در سپتیک تانک شروع به کار می کند).

هزینه های نگهداری سپتیک تانک را کاهش دهید (باکتری ها باعث کاهش ضایعات می شوند، بنابراین باید کمتر با فاضلاب تماس داشته باشید).

هر چند وقت یک بار باید باکتری ها به سپیتک تانک اضافه شوند؟

وقتی سپتیک تانک می‌خریم، برای اولین بار باکتری‌ها را بعنوان هدیه برای شما ارسال می کنیم و بعد از هر بار پمپاژ سپتیک تانک توسط دستگاه فاضلاب، یعنی هر 3 تا 5 سال یکبار، باید آنها را اضافه کنیم.

اما باید به خاطر داشت که باکتری ها موجودات زنده هستند، بنابراین، برای عملکرد طبیعی آنها، دمای 5 تا 40 درجه سانتیگراد ضروری است، در غیر این صورت میکروارگانیسم ها "به خواب می روند". بنابراین، اگر در تابستان فقط از سپتیک تانک استفاده می کنید، باید هر سال در ابتدای فصل مواد بیولوژیکی اضافه کنید تا کلنی جدیدی از باکتری ها تشکیل شود.

سپتیک تانک Biofor

سپتیک تانک مدرن برای خانه "BIOFOR" نوعی جریان خروجی مجهز به سیستم فیلتراسیون مدرن است که تصفیه کامل فاضلاب خانگی را فراهم می کند. این نوع از سپتیک تانکها  از مواد اولیه مقاوم در برابر خوردگی ساخته شده است. در این مورد، ما در مورد پلی اتیلن با چگالی بالا خطی صحبت می کنیم. مشخصه این ماده به دلیل ساختار ریخته گری یک قسمت از بدنه مخزن ، استحکام و دوام بالا است. از مزایای این سپتیک تانک می توان به دوام، سازگاری با محیط زیست مواد و فناوری های تصفیه فاضلاب اشاره کرد. هر سیستم فاضلاب مستقل Biofor با سیستم فیلتر به شما امکان می دهد بدون پمپاژ مداوم فاضلاب انجام دهید. بنابراین، این مخزن سپتیک یک گزینه ایده آل برای یک اقامتگاه تابستانی یا یک خانه روستایی خواهد بود. شما می توانید سپتیک تانک را بدون پمپاژ برای استفاده کوتاه مدت و اقامت دائم تا 6 نفر خریداری کنید. سپتیک تانک Biofor با بدنه استوانه ای گرد و دنده های سفت کننده قوی متمایز می شود، به طوری که خاک به خوبی بیرون زده و فشار خارجی را تحمل می کند. این می تواند عملکرد یک مخزن سپتیک برای زهکشی و ذخیره سازی را انجام دهد. ضخامت سپتیک تانک در ضخامت و یکنواختی متفاوت است. ظرفیت آن پایدار است و به لطف چرخ دنده های گیره محکم به زمین ثابت می شود.

در پایین این چرخ دنده یک تشت قرار دارد که هیچ گلی در سوراخ های چرخ دنده باقی نمانده است. بنابراین کاهشی در حجم قابل استفاده کل ظرف وجود ندارد. بسیاری از صاحبان مشاغل توریستی ترجیح می دهند برای اطمینان از عملکرد صحیح سیستم فاضلاب، چنین سپتیک تانک را برای مهمانخانه های خود خریداری کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت سازآب مراجعه نمایید .